w w w . a h l e b a i t p e d i a .com
دانشنامه اهل بیت
حدیث

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) از برنامه‌ریزی برای تدوین دانشنامه زندگی حضرت‌ احمدابن‌موسی(ع) خبر داد.

 

به گزارش گروه دریافت خبرخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)‌ منطقه فارس، آیت‌الله سیدعلی‌اصغر دستغیب، در دیدار با بانوان شاغل در آستان مقدس احمدی و محمدی(ع)، گفت: دانشنامه زندگی نامه حضرت احمدابن موسی(ع) با همکاری معاونت‌های پژوهش و معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی حرم، تدوین می‌شود.

 

وی با اشاره به جایگاه والای، ام احمد؛ مادر حضرت احمدابن موسی(ع)، به ویژگی امانتداری حضرت شاهچراغ(ع) پرداخت و گفت: بسیاری از مردم آمدند و با ایشان برای امامت بیعت کردند اما حضرت فرمودند من خودم در بیعت امام رضا (ع) هستم و ایشان امام شیعان هستند و کسانی که با من بیعت کردند با ایشان بیعت کنند.

 

وی همچنین گفت: همه افراد شاغل در حرم مطهر احمدابن موسی(ع) باید با وحدت رویه، صدق نیت و اخلاص در عمل نسبت به خاندان نبوت، اولیاء بزرگ خدا و امامزادگان عظیم الشان خدمت کنند.

 

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری گام اول برای خدمت به خاندان اهل بیت(ع) را تاسی از همین خاندان دانست و گفت: عبودیت به معنای اطاعت بی‌چون چرا از فرمان الهی است به طور ی که دائم مطیع امر خدا باشیم.

 

وی همچنین با اشاره به حدیث قدسی در مورد ماه رجب گفت: خداوند در یکی از دعاهای مربوط به این ماه می‌فرمایند «من همنشین کسی هستم که با من همنشین باشد. مطیع کسی هستم که مطیع من باشد. آمرزنده کسی هستم که از من طلب آمرزش کند».

 

وی یکی از لوازم اطاعت خداوند را راضی بودن انسان به سرنوشتی که خداوند برای او رقم زده است برشمرد و گفت: طلب آمرزش و تغییر رویه از بدی به نیکی از مهمترین عوامل رقم خوردن تقدیر و تغییر سرنوشت برای انسان است.

 

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید