چکیده:
طبق بیان صریح قرآن عمل لواط از اعمال زشت و در نهایتِ گمراهی و انحراف و مورد نفرت خداوند است. لذا این عمل، نامشروع شمرده شده و مجازاتی برای مرتکب آن عمل تشریع و تقنین شده است که در فقه امامیه و به تبع آن در قانون مجازات اسلامی مصوَّب، به وضوح دیده میشود. در رابطه با مجازات لواط، با تتبع در منابع فقهی در مییابیم که دو دسته روایات در باب لواط وجود دارد که دستهای از آنها مطلقاً حکم مرتکب عمل لواط را قتل میداند و اما دسته دوم روایاتی است که فرق گذاشتهاند میان محصن و غیر محصن. به این صورت که مجازات محصن تشدید میشود و لاطی اعدام (قتل) میشود ولی مجازات غیر محصن تازیانه است.